You are currently viewing انجام پروژه المان محدود رفتار بتن در کامپوزیت FRP

انجام پروژه المان محدود رفتار بتن در کامپوزیت FRP

انجام پروژه المان محدود رفتار بتن در کامپوزیت FRP

به منظور تعیین مشخصات مکانیکی ورقه های کامپوزیتی.از آزمایش کشش نمونه تخت بر اساس استاندارد.۳۰۳۹ ASTM D استفاده می گردد. بر اساس مشاهدات آزمایشگاهی.انهدام نهایی ستون محصور شده.به همراه پارگی FRP صورت می گیرد. با بررسی نتایج آزمایشات نتیجه می شود که کرنش.حلقوی پارگی کامپوزیت CFRP چسبیده به بتن، به طور میانگین و با انحراف.استاندارد۰/۰۲۲، برابر با ۵۸/ ۰  ۰ کرتش پارگی کششی حاصل از آزمایش نمونه تخت کامپوزیت  می باشد.

یکی از دلایل این پارگی زود هنگام انتقال تنش فشاری محوری ستون بتنی به کامپوزیت می باشد و از آنجا که کامپوزیت در جهت حلقوی تحت کشش است، لذا FRP تحت تنشی دو محوره گسیخته می گردد بر این اساس فام و ریز کالا استفاده از معیار گسیختگی تسای – وو را برای کامپوزیت FRP به عنوان ماده ای با رفتار غیر همسانگرد که تحت تنش دو محوره قرار دارد. پیشنهاد نموده اند.در معیار شکست تسای.تعامل میان تنش های دو محوره برای مواد غیر همسانگرد در نظر گرفته میشود.در این معیار با استفاده از.مشخصات مکانیکی در راستای اصلی کامپوزیت.یک منحنی بسته به عنوان معیار گسیختگی در صفحه تنش های.دو محوره تعریف می گردد. نقطه تلاقی این منحنی.با منحنی تنش فشاری.تنش کششی کامپوزیت در دستگاه مختصات تنش های دو محوره.بیانگر زوج تنشی است.که سبب گسیختگی FRP می گردد.

در این مطالعه روابطی برای پیش بینی مقاومت فشاری و کرنش محوری نهایی.متناظر با یک کرنش حلقوی نهایی معین.با هدف قابلیت استفاده در مدل سازی اجزای محدود ارائه گردید. این روابط با استفاده از نتایج آزمایشگاهی ارزیابی گردید. همچنین مراحل مدل سازی آنالیز غیر خطی محصورشدگی.با استفاده از روابط پیشنهادی بیان شد و بر مبنای روابط پیشنهادی.دو نمونه استوانه بتنی با مشخصات فرضی مدل سازی گردید. نتایج حاصله از این تحقیق عبارتند از:

۱- روابط ارائه شده برای تعیین رفتار بتن محصور به روش اجزای محدود.به منظور مدل سازی بتن محصور در FRP مناسب و قابل اجرا می باشد

برای سفارش انجام پروژه المان محدود رفتار بتن در کامپوزیت FRP با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید