You are currently viewing انجام پروژه با نرم افزار kinovea
انجام پروژه با نرم افزار kinovea

انجام پروژه با نرم افزار kinovea

انجام پروژه با نرم افزار kinovea

نرم‌افزار Kinovea (کینووا) یه نرم‌افزار آنالیز میباشد . امکانات بسیار مفید و جالب دارد که می‌توان  با Track کردن حرکت یک جسم،  سرعت، شتاب، مکان و بقیه خصوصیات حرکتی آن جسم استخراج نمود .در مدل‌سازی‌های مختلف استفاده نمود. این نرم‌افزار در تحلیل حرکت Gait و حرکت اندام در مهندسی پزشکی و بیومکانیک، و تحلیل حرکت وسایل نقلیه در مباحث حمل‌ونقل مهندسی عمران و مهندسی پزشکی گزایش بیومکانیک بسیار کاربرد دارد.

بعنوان مثال در تحلیل حرکت وسایل نقلیه میتوان در مدل‌سازی حرکت وسایل نقلیه‌ی چپ‌گرد یا راست‌گرد در تقاطع، یا ایمن‌سازی یک قطعه که قابلیت ایجاد قوس، شیب، تقاطع، میدان ها و… از نرم‌افزار Kinovea‌ استفاده کرد.

از آنجاییکه عملکرد نرم افزار حاضر بر پایۀ جست و جوی پیکسلهای تصویر و درنهایت مارکرها
را به عنوان ورودی AVI نامگذاری میکند.لذا این نرم افزار فیلمهایی با پسوند MT یا به اختصار Marker Tracker
دریافت، و موقعیت دو بعدی و سه بعدی مارکرها را بسته به نیاز کاربر ارائه میدهد.

این نرم‌افزار به تنهایی پیش نیاز مدل‌سازی‌ها هست .نیازی نیست که مبحث خاصی را برای یادگیری این نرم‌افزار بلد بود. فقط کافیست اطلاع داشت در چه قطعه‌ای و چه نوع وسیله یا عابر پیاده‌ای قصد بررسی وجود دارد و خصوصیات حرکتیش را به دست آورد.

انجام پروژه با نرم افزار kinovea

 

گروه پروژه سازان متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی بیومکانیک از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار kinovea  یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام و واتس آپ
۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹
حسنی

دیدگاهتان را بنویسید