You are currently viewing تحلیل المان محدود fsi دستگاه کمکی گردش و پمپاژ بطن LVAD با کامسول

تحلیل المان محدود fsi دستگاه کمکی گردش و پمپاژ بطن LVAD با کامسول

تحلیل المان محدود fsi دستگاه کمکی گردش و پمپاژ بطن LVAD با کامسول

دستگاه‌های کمکی گردش خون  دستگاهِی است  که جهت حفظ خونرسانی بافت‌های بدن به کمک قلب می آیند. این دستگاه‌ها  که با حفظ گردش خون حین توقف عملکرد قلب امکان انجام انواع جراحی ‌های باز را برروی عروق کرونر، دریچه ‌ها و سایر ساختار‌های قلب و عروق قلب فراهم میکنند. تجربه ارزنده کمک به گردش خون در بیمارانی که حین یا بعد از اعمال جراحی دچار نارسایی قلب میشدند راهگشای استفاده از این تکنولوژی برای کمک به بیماران نارسایی قلب فراهم آورد تا جاییکهامروزه قلب مصنوعی بعنوان درمان جایگزین پیوند قلب در گروهی از بیماران نارسایی قلب مطرح میگردد.

یکی دیگر از روش‌های جراحی در برخی از بیماران استفاده از دستگاه کمکی بطن چپ میباشد. این وسیله یک پمپ مکانیکی می‌باشد و مکمل فعالیت تضعیف شده پمپاژ بطن چپ می‌باشد. این وسیله جایگزین بطن یا قلب نمی‌شود، ولی میزان خون پمپ شده به تمام بدن را افزایش می‌دهد. VAD تا حدی از علایم نارسایی قلبی می‌کاهد و ممکن است کیفیت زندگی یک فرد مبتلا به نارسایی شدید قلبی را بهتر کند. VAD ها اولین بار به منظور “خرید زمان” در افراد منتظر پیوند قلب ساخته شد و اغلب از آن به عنوان پلی برای پیوند قلب نام برده می‌شود. امروزه برخیVAD ها برای استفاده طولانی‌مدت کار گذاشته می‌شوند و به این ترتیب نیاز به پیوند قلب را مرتفع می‌سازند.
در این پروژه که با نرم افزار کامسول ورژن ۵٫۱ انجام شده است هندسه دستگاه در نرم افزار کتیا طراحی شده و به کامسول ایمپورت شده است.سپس خواص سازه و سیال اختصاص داده شد و  ورودی و خروجی مشخص گردید سپس مش بندی انجام شده و تحلیل صورت گرفت.کانتور سرعت در لوله در شکل نمایش داده شده است.

اطلاعات تماس برای سفارش پروژه مشابه:۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹

projesazan@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید