You are currently viewing تحلیل تنش بیومکانیکی استخوان فمور انسان با ANSYS

تحلیل تنش بیومکانیکی استخوان فمور انسان با ANSYS

تحلیل تنش بیومکانیکی استخوان فمور انسان با ANSYS

انالیز بیومکانیکی یک شاخه بین رشته­ای است که زیست­ شناسی.و مهندسی مکانیک را برای درک رفتار مواد بیولوژیکی ترکیب می­کند.

تحلیل اجزاء محدود به طور گسترده­ای برای توصیف رفتار مکانیکی استخوان­ها استفاده می­شود. در این مطالعه یک استخوان فمور مجازی سه بعدی با استفاده از Solid Edge V19 مدل‌سازی می‌شود و استخوان برای تنش‌ها/نیروهای تماس با ران در طول فعالیت‌های طبیعی راه رفتن، ایستادن، دویدن و پریدن مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. تحلیل تنش با استفاده از ANSYS 14.0، یک کد المان محدود.به منظور بررسی رفتار استخوان فمور در طول این فعالیت‌ها انجام شد.نتایج تنش به‌دست‌آمده.با مطالعات قبلی مقایسه شده.و بهینه‌سازی شده‌اند.

شکست مجاور پروتز (Periprosthetic Fracture) یکی از مشکلات.نسبتا شایع ولی پیچیده در جراحی.جایگزینی مفصل لگن (THA) است.اخیرا مراکز زیادی در سطح دنیا در مورد افزایش تعداد این نوع شکست هشدار داده‌اند.عوامل زیادی در شکست مجاور پروتز موثر هستند.که در این میان عوامل مربوط به نوع پروتزها اهمیت بسزایی دارند.در این تحلیل ابتدا با استفاده از پردازش تصاویر سی‌تی‌اسکن (CT scan)، خواص ناهمگن استخوان از جمله چگالی، مدول الاستیسیته و … بدست آمده است. مدل سه بعدی پروتز نیز با استفاده از دستگاه CMM محاسبه شد.سپس با انجام شبیه‌سازی در محیط نرم‌افزار ANSYS.تنش در نقاط مختلف استخوان بدست آمده.و محل(های) شکست و الگوی آن‌ها.تعیین شده است.

برای سفارش تحلیل تنش بیومکانیکی استخوان فمور انسان با ANSYS با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید