You are currently viewing تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها
تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها

تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها

تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها

مطالعه رفتار بیومکانیکی. گلبول قرمز خون می تواند. کاربردهای مفید زیادی در علم پزشکی داشته باشد. بیماری هایی مانند مالاریا و دیابت تأثیر زیادی. در میزان تغییر شکل پذیری گلبول قرمز دارند.با بررسی تغییر شکل پذیری یک گلبول قرمز. میتوان گام های مهمی در راستای توسعه و ساخت. دستگاههای ارزان قیمت همراه با سرعت بالا. برای تشخیص این بیماری ها برداشته شود.برای انجام این پروژه از روش تعامل سیال جامد (FSI) استفاده میشود.

روش تعامل سیال جامد

در این روش برای ناحیه ی سیال از حل عددی معادلات ناویر استوکس و برای قسمت جامد.  از حل گر المان محدود برای حل معادلات حاکمه استفاده میشود. روش تعامل سیال و جامد.  دارای دو تکنیک یک طرفه و دو طرفه می باشد. در تکنیک یک طرفه ابتدا معادلات سیال حل میشود. و سپس نتایج بدست آمده از آن مانند توزیع فشار بر روی ناحیه ی جامد اعمال شده.  و به حل معادلات حاکمه ی آن پرداخته می شود. در این روش اثر متقابل تغییرات ناحیه ی جامد بر روی سیال دیده نمی شود. در روش دوطرفه همزمان ناحیه ی سیال و جامد با هم حل می شوند. به این صورت که در هر مرحله از حل ناحیه ی سیال. حل شده نتایج بر روی ناحیه ی جامد اعمال می شود. سپس ناحیه ی جامد حل می گردد. نتایج بدست آمده از آن به ناحیه ی سیال برگردانده می شود. بنابراین در روش دو طرفه متقابلاً اثر.  ناحیه ی جامد بر روی ناحیه سیال نیز دیده می شود. این تکنیک یک تکنیک دقیق تر ولی زمانبرتر می باشد.هندسه ی مدل بر اساس روابط ارائه شده مدل سازی می شود. این هندسه دارای تقارن هندسی است به این صورت که می توان. تنها یک هشتم آن را برای شبیه سازی در نظر گرفت. استفاده از این تقارن در صورتی خواهد بود که مسئله دارای تقارن دینامیکی نیز باشد. پس از تولید هندسه، برای دو ناحیه ی سیال و جامد. شبکه ی مناسب تولید خواهد شد. سپس در نرم افزار به شبیه سازی آن پرداخته می شود. لازم به ذکر است سیال سیتوپلاسم یک سیال تراکم ناپذیر نیوتنی و خواص به صورت ایزوتروپیک در نظر گرفته شده است.

 

تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها
تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز خون در عبور مویرگها

برای سفارش انجام پروژه تحلیل FSI تغییر شکل گلبول قرمز. در زمان عبور از مویرگ های باریک با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید. و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید