تحلیل fsi جریان خون پالسی در شریان الاستیک

تحلیل fsi جریان خون پالسی در شریان الاستیک

آشکار شده است که بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی با پارامترهای همودینامیکی. و ویژگی های مکانیکی دیواره شریان ارتباط نزدیکی دارند. سلول های اندوتلیال در دیواره داخلی شریان ها تحت تاثیر تنش برشی ناشی از جریان خون از یک طرف. و کرنش محیطی ناشی از نوسان دیواره شریان از طرف دیگر قرار دارند. این باور وجود دارد که این دو نیرو و اندر کنش آنها نقش مهمی. در تغییر یافتن ساختار شریان و گسترش بیماری ایفا می کنند.

سیستم سرخرگی انسان را می توان شبکه ای. از لوله ها با قطرهای متفاوت فرض کرد. در زمان برقراری جریان خون، یک سیال غیر قابل تراکم. در بدن این لوله ها در اثر نوسانات فشار ناشی از قلب تغییر شکل می دهند. انتقال موجهای فشار با سرعت معین در خون در نتیجه تبادل انرژی مابین خون و دیواره شریان است. بنابر این مدل سازی تغییرات زمانی تغییر شکل های شریان با انتشار موج. تقابل سیال با دیواره جامد بوده و یک مسئله FSI است.

نتایج

مدل FSI برای شبیه سازی اثر متقابل دیواره الاستیک و جریان خون ارائه شده است. شرط مرزی گرادیان فشار به عنوان عامل اصلی جریان در سیستم شریانی (به علت خاصیت پمپاژ قلب) استفاده شده است. علت استفاده از شربان براکیال در دسترس بودن داده های آزمایشی. فشار نوسانی در مراجع می باشد. در صورت داشتن اطلاعات مورد نیاز این مدل قابل تعمیم به شریان های مختلف و در شرایط بیماری می باشد. ارزیابی مدل نشان می دهد که مدل حاضر در به دست آوردن پارامتر های سیال و جامد موفق است. در صورت دسترسی به موج های فشار غیر تهاجمی ابزار مفیدی. در مطالعه سیستم شریانی به حساب می آید. در حال حاضر اکثر شبیه سازی ها با شرط مرزی جریان نوسانی و بدون در نظر گرفتن فشار واقعی در شریان حل می شوند این مدل امکان مطالعه همزمان دو عامل شناخته شده در بیماری های شریان ها را که همان تنش برشی سیال در دیواره و کرنش محیطی ناشی از تغییرات شعاع شریان فراهم می کند. اختلاف فاز بین این دو و تغییرات آن به هنگام تغییر هندسه یا تغییر سایر پارامتراها به عنوان عامل حیاتی مطرح است.

تحلیل fsi جریان خون پالسی در شریان الاستیک

برای سفارش تحلیل fsi جریان خون پالسی در شریان الاستیک با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید