You are currently viewing مطالعه اجزای محدود تنش استخوان کورتیکال اطراف ایمپلنت با abaqus

مطالعه اجزای محدود تنش استخوان کورتیکال اطراف ایمپلنت با abaqus

مطالعه اجزای محدود تنش استخوان کورتیکال اطراف ایمپلنت با abaqus

هدف ارزیابی انواع تنش در استخوان کورتیکال اطراف ایمپلنت‌های.کوچک با استفاده از تحلیل اجزا محدود است.

بیست و شش مجموعه سه‌بعدی از مدل‌های مینی‌اسکرو قرار داده شده در بلوک‌های استخوان آلوئولی با استفاده از Abaqus (Dassault Syste`mes Simulia Corp, Providence, RI) یک بسته نرم‌افزاری تجاری تحلیل المان محدود ساخته شدند. متغیرهای مدل شامل عوامل طراحی ایمپلنت و عوامل مرتبط با استخوان بودند. تمام ایمپلنت­های مینی­اسکرو در جهت مزیال با نیروی خطی برابر ۲ نیوتن بارگذاری شدند. مقادیر تنش فون میزس و تنش اصلی در استخوان کورتیکال بین مدل‌های مختلف برای هر عامل مقایسه شد.

نتایج نشان داد که برخی از عوامل بر تنش‌های استخوان (قطر ایمپلنت، طول سر ایمپلنت.اندازه رزوه و مدول الاستیک استخوان اسفنجی) تأثیر می‌گذارند، در حالی که سایر عوامل تأثیری ندارند (شکل رزوه، گام رزوه و ضخامت استخوان کورتیکال مغز). قطر ایمپلنت مینی­اسکرو، طول سر و اندازه رزوه و همچنین مدول الاستیک استخوان اسفنجی بر تنش‌های لایه استخوانی کورتیکال اطراف ایمپلنت مینی­اسکرو تأثیر می‌گذارد و بنابراین ممکن است بر پایداری آن تأثیر بگذارد.

برای سفارش مطالعه اجزای محدود تنش استخوان کورتیکال اطراف ایمپلنت با abaqus با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید