You are currently viewing نقص دریچه آئورت در همودینامیک عروق کرونر از راه دور
انجام پروژه بیومکانیکی استخراج خواص مکانیکی عروق کرونر از جسد

نقص دریچه آئورت در همودینامیک عروق کرونر از راه دور

تأثیر نقص دریچه آئورت در همودینامیک عروق کرونر از راه دور: یک مطالعه تعامل مایع با ساختار

آترواسکلروز هنوز هم علت اصلی مرگ در جهان توسعه یافته است. اگرچه شروع و پیشرفت آن یک فرایند چند عاملی پیچیده است، اما به خوبی شناخته شده است که تنش برشی دیواره ناشی از جریان خون (WSS) یک عامل مهم در شروع پلاک آترواسکلروتیک اولیه است. در مطالعات بالینی اخیر مشخص شد که آسیب شناسی های منطقه ای دریچه آئورت می تواند در تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک نقش داشته باشد. با این حال، تأثیرات همودینامیک هنوز برای شروع بیماری و پیشرفت بیماری کاملاً مشخص نشده است.

در این پروژه، ما از مدل تعامل مایع و ساختار سه بعدی برای بررسی تعامل احتمالی بین عروق کرونر و آسیب شناسی دریچه آئورت استفاده کرده ایم. مدل تعامل مایع و ساختار سه بعدی از ریشه آئورت شامل شریان های کرونر است. همودینامیک عروق کرونر برای درجات مختلف تنگی آئورت متفاوت از عدم وجود تا شدید مورد بررسی قرار گرفت. برای مدل سالم شبیه سازی شده ، WSS محاسبه شده بین ۰٫۴۱ و ۱٫۳۴ Pa متغیر است که در محدوده محافظتی قرار دارد.

با این حال، برای تنگی آئورت متوسط ​​و شدید، نواحی وسیعی از ساختارهای کرونر، به ویژه مقاطع پروگزیمال اطراف اولین bifurcation، در معرض مقادیر پایین تر WSS قرار گرفته اند. بنابراین، حتی در مورد عروق کرونر سالم مستعد ابتلا به تصلب شرایین هستند.

نقص دریچه آئورت در همودینامیک عروق کرونر از راه دور
نقص دریچه آئورت در همودینامیک عروق کرونر از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید