You are currently viewing پروژه آنالیز شکست سنگ داکتیل با نرم افزار آباکوس

پروژه آنالیز شکست سنگ داکتیل با نرم افزار آباکوس

پروژه آنالیز شکست سنگ داکتیل با نرم افزار آباکوس

مواد سنگی عموماً داراي حفره ها، ترك ها و شیار هاي طبیعی می باشند. به علاوه در بسیاري از کاربرد هاي صنعتی مانند ایجاد سدها.طراحی تونل ها و حفاري معادن ممکن است شیارهاي مختلفی در تودههاي بزرگ سنگی به صورت مصنوعی ایجاد گردد. وجود این شیارها به عنوان تمرکز تنش.باعث افت شدید بارپذیري توده هاي سنگی میشود. بنابراین.بررسی قطعات سنگی شیاردار یکی از موضوعات مهم مهندسین عمران و معدن میباشد. شیارها ممکن است با شکلهاي مختلفی در قطعات و تودههاي سنگی به وجود آیند. یکی از شکل هاي شیار که به طور متداول.در قطعات سنگی ایجاد میگردد.شیار U شکل میباشد. به عنوان مثال.می
توان تونل را به عنوان یک شیار U شکل در نظر گرفت. به منظور بررسی شکست قطعات سنگی شیاردار میتوان از مبانی علم مکانیک شکست که یکی از شاخه هاي علم مکانیک می باشد، استفاده نمود.

براي استفاده از معیار FEM-MTS براي تخمین بار شکست قطعات آزمایش شده.در ابتدا باید نمونه هاي آزمایش شده را در یکی نرم افزارهاي.اجزاي محدود مدل و تحلیل کرد. براي این منظور، هندسهي قطعات آزمایش شده در نرم افزار آباکوس مدلسازي و سپس شبکه بندي شد. براي اینکه بتوان تغییرات شدید تنش در نوك شیار نسبت به فاصله از مرز شیار را در نظر گرفت.اطراف شیار با المان هاي ریزتري شبکه بندي شده است. همچنین.براي استحصال نتایج دقیقتر، از المان استفاده شده است.

در این پروژه، معیار جدیدي بر پایه معیار بیشینه تنش مرزي (MTS )براي تخمین بار شکست قطعات سنگی داراي شیار U شکل تحت بارگذاري مود I خالص، پیشنهاد گردید. در معیار جدید که موسوم به معیار بیشینه تنش مرزي اصلاح شده (FEM-MTS )است، تنش محیطی اطراف شیار با استفاده از تحلیل اجزاي محدود محاسبه میگردد.

برای سفارش پروژه آنالیز شکست سنگ داکتیل با نرم افزار آباکوس با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید