You are currently viewing پروژه آنالیز Fea استخراج روابط سینماتیکی پوسته گیربکس

پروژه آنالیز Fea استخراج روابط سینماتیکی پوسته گیربکس

پروژه آنالیز Fea استخراج روابط سینماتیکی پوسته گیربکس

چرخ دنده های انعطاف پذیر از نوع هارمونیک درایو گروهی از سیستم های انتقال قدرت و یا تبدیل سرعت محسوب می شوند که از آنها به منظور انتقال گشتاور همراه با تبدیل دور بالا استفاده می شود.

تبدیل دور در این جعبه دنده ها به یک میلیونیوم (یا برعکس) نیز می رسد. این نوع جعبه دنده ها به دلیل اشغال حجم کم و تبدیل دور بسیار بالا همراه با دقت عمل ویژه، اهمیت شایانی را در صنایع مختلف پیدا نموده اند. امروزه از این چرخ دنده ها بطور گسترده در صنایع مختلف به منظور کاهش سرعت و تبدیل حرکت خطی به دورانی (و برعکس) و با دورانی به دورانی استفاده می شود. از جمله ی این موارد می توان بالابرها و پله های برقی، محرک آنتن ها و رادارهای مختلف، پاهای و بازوهای مصنوعی، ربات ها ، صنایع فضائی و نظامی را نام برد. همچنین، به دلیل آب بندی بالای این جعبه دنده ها، از آنها به منظور انتقال توان در عملگرهای شیرهای آب بندی شده، محرک میله های کنترل راکتورهای هسته ای و موارد پزشکی نیز استفاده می شود.

بر اساس تحلیل سینماتیکی پوستهای انعطاف پذير و نتایج حاصل از مدل سازی استاتیکی اجزای محدود آن چنین نتیجه می شود که: ۱- در یک جعبه دندهی هارمونیک درایو، نسبت جابجایی افقی به قائم پوسته ی انعطاف پذیر ثابت بوده و به بار اعمال شده بستگی ندارد. ٣- تأثیر ابعاد هندسی پوسته ی انعطاف پذیر بر هر یک از جابجایی های قائم و افقی قابل ملاحظه است در حالی که نسبت دو جابجایی یاد شده به ابعاد یاد شده غیر قابل محسوس است.

برای سفارش پروژه آنالیز Fea استخراج روابط سینماتیکی پوسته گیربکس با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید