You are currently viewing پروژه ایمپلنت دندانی؛ مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی فرآیند کاشت

پروژه ایمپلنت دندانی؛ مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی فرآیند کاشت

معرفی پروژه

پروژه پیش رو مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی به صورت مطالعه اجزای محدود با استفاده از تکنیک المان محدود می باشد. ما در این پروژه، ویژگی‌های تنش درون فک پایین در طول شبیه‌سازی دینامیکی فرآیند کاشت ایمپلنت را ارزیابی می کنیم.

سناریوهای کاشت در نظر گرفته شده عبارتند از شکل دهی رزوه ایمپلنت (S1)، برش (S2) و ترکیب شکل دهی و برش (S3). در نهایت، نتیجه این پروژه درک بهتری از مکانیسم شکست در نتیجه ویژگی‌های توزیع تنش در فک پایین در طول فرآیند کاشت ارائه می‌کند.

پارامترهای در نظر گرفته شده در اینجا شامل قطر حفره استخوان ۳٫۹ میلی متر برای  S2، ۴٫۲۵ میلی متر برای S1 و یک حفره مخروطی با قطرهای خطی از ۳٫۹ تا ۴٫۲۵ میلی متر برای S3 متغیر است. سیستم استخوان ایمپلنت با استفاده از المان های چهارگوش سه بعدی مدل سازی می شود. خواص تعاملی ایده آل استخوان و ایمپلنت در نظر گرفته شده است. پروفیل های تنش در فک پایین برای تمام قطرهای حفره استخوان بررسی می شود.

در نهایت می توان نتیجه گرفت:

سطح تنش در استخوان اسفنجی و کورتیکال برای S1 در مقایسه با سناریوهای S2 و S3 به طور قابل توجهی کاهش می یابد. برای S3، در طی مراحل درج اولیه، تنش اندکی کمتر از S2 است. نزدیک به پایان فرآیند درج، سطح تنش در استخوان اسفنجی در S3 تقریباً در نیمه راه بین S1 و S2 است. به طور کلی برای همه سناریوها، از آنجایی که عمق کاشت افزایش می یابد، تنش در استخوان کورتیکال به طور قابل توجهی نسبت به استخوان اسفنجی افزایش می یابد. به طور کلی، نواحی مختلف تماس سطح ایمپلنت، عوامل اصلی در ویژگی‌های تنش مختلف هر سناریو هستند.

موسسه پروژه سازان به عنوان اولین مجموعه در طراحی و انجام پروژه های مهندسی پزشکی و بیومکانیک، میتواند در خصوص مشاوره، راهنمایی ، طراحی و تولید انواع پروژه ها در این حوزه به شما کمک کند. برای این منظور می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید