You are currently viewing پروژه تأثیر هسته پالپوسوس بر توزیع تنش در دیسک بین مهره ای

پروژه تأثیر هسته پالپوسوس بر توزیع تنش در دیسک بین مهره ای

معرفی پروژه

این پروژه در خصوص تأثیر هسته پالپوسوس بر توزیع تنش در دیسک بین مهره ای طبیعی و مصنوعی می باشد. هدف از این پروژه ارائه نتایج یک مطالعه مقدماتی در مورد توزیع تنش در دیسک بین مهره ای کمر [IVD] تحت بارهای ناشی از فعالیت های روزانه است. در این پژوهش آناتومی بنیادی و آنالیز بیومکانیکی مهره و دیسک بین مهره ای معرفی می شود. مهره های کمر سوم و چهارم برای مطالعه انتخاب شدند زیرا بارهای قابل توجه بیشتری به خصوص هنگام ایستادن یا نشستن تحمل می کنند.

آنالیز مکانیکی استاتیکی با استفاده از روش اجزای محدود (FEM) برای چهار بار استاندارد موقعیت های بیمار (دراز کشیده ، ایستاده ، نشسته و ایستاده با بارهای اضافی) انجام می شود. سه مدل نیز تعریف می گردد: یک دیسک بین مهره ای با هسته داخلی پالپوسوس و دو دیسک بین مهره ای مصنوعی ، با یا بدون هسته مصنوعی.

ستون فقرات بیمار در نرم افزار Materialise Mimics پردازش و خروجی فایل CAD گرفته می شود. آنالیز FEM در ماژول شبیه سازی SolidWorks در مدل های سه بعدی مهره ها و دیسک بین مهره ای مهندسی معکوس شده، بر اساس یک سری اسکن توموگرافی کامپیوتری [CT] انجام می شود.

مدل چهارمین دیسک بین مهره ای ، بین مهره سوم و چهارم قرار داده شده است ، علاوه بر این اصلاح شده که شامل هسته داخلی آن ، هسته پالپوسوس است.

موسسه پروژه سازان به عنوان اولین مجموعه در طراحی و انجام پروژه های مهندسی پزشکی و بیومکانیک، میتواند در خصوص مشاوره، راهنمایی ، طراحی و تولید انواع پروژه ها در این حوزه به شما کمک کند. برای این منظور می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید