You are currently viewing پرینت ۳D داربستهای رسانای الکتریکی برای کاربرد درمانی سرطان استخوان

پرینت ۳D داربستهای رسانای الکتریکی برای کاربرد درمانی سرطان استخوان

 

پرینت ۳D داربستهای رسانای الکتریکی برای کاربرد درمانی سرطان استخوان

. اهداف مهندسی بافت دستیابی به بافتی است.که دارای ریزساختار متخلخل بسیار.بهم پیوسته که در عین حال.خواص مکانیکی و بیولوژیکی مناسب هم دارد. بنابراین داربست­های ریزساختار در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در مطالعه حاضر یک فیلامنت الکترورسانای پلی لاکتیک اسید.(EC-PLA) برای ساخت داربست استخوانی متخلخل استفاده شد.

برای طراحی مدل داربست­ها از نرم­افزار Solidworks استفاده شد. سپس.مدل طراحی شده برای ساده ­سازی.سه­ بعدی بصورت لایه ­چینی.با فایل G-Code آن برای مدلسازی رسوب ذوبی (FDM) در چاپگر برای ایجاد داربستی.با تخلخل در حدود ۶۵-۷۵٪ منتقل شد.دو شکل مختلف طراحی و ساخته شد.(شکل استوانه ای و مکعبی). نمونه­ ها با نانوذرات هیدروکسی.آپاتیت (HA) پوشانده شدند.تا پایداری شیمیایی آن افزایش یابد. در این مطالعه.پراش پرتو ایکس (XRD) تایید کرد.که.EC-PLA غیر متبلور است و از میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) برای نمایش تشکیل آپاتیت.بر روی سطح داربست‌های متخلخل استفاده می‌شود. تست فشار، چقرمگی شکست و سختی اندازه­گیری شد. پاسخ بیولوژیکی در محلول نمک فیزیولوژیکی برای تعیین میزان تخریب در محلول نمک بافر فسفات.(PBS) و تشکیل آپاتیت.در مایع شبیه سازی شده بدن (SBF) پس از ۱۴ روز انجام شد. در نهایت، زیست سازگاری معماری متخلخل با استفاده از سلول‌های لثه انسانی.(HuGu) بررسی شد.

برای مقایسه نتایج تجربی و تحلیلی از شبیه­ سازی مدلسازی با.ABAQUS استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد.که با اعمال نیرو بر روی داربست استوانه‌ای و مکعبی.تنش فون میززی (VMS) که داربست نام برده در بالا می­تواند تحمل کند.به میزان ۷/۹-۱۱ مگاپاسکال است.بنابراین.می‌توان نتیجه گرفت.که داربست‌های متخلخل آماده شده پتانسیل بالایی در مهندسی بافت استخوان و احتمالاً درمان نقایص استخوانی مرتبط با تومور به عنوان درمان فتوترمال دارند. داربست متخلخل EC-PLA با موفقیت ساخته شد.و مقاومت فشاری مناسب.(۱۴/۳۹ مگاپاسکال).را با تخلخل قابل کنترل ۶۰-۷۰ درصد نشان داد.که کاندیدای مناسبی برای جایگزینی در بافت­های استخوانی است.

برای سفارش پرینت ۳D داربستهای رسانای الکتریکی برای کاربرد درمانی سرطان استخوان با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید