You are currently viewing انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا
انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا

انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا

انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا

دانش ارگونومی (که در ایالات متحده آمریکا ، مهندسی عوامل انسانی نیز نامیده میشود) شصتمین سالگرد تولد خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی جشن گرفت. بااین وجود ، مطالعۀ اثر متقابل انسان و محیط کارش ، در مکتوبات اوایل قرن شانزده میلادی نیز دیده میشود. حتی واژه ارگونومی ، متشکل از دوکلمه یونانیِ  ” اِرگون” به معنای ” کار” و ” نُموس” به معنای ” قانون” ، درسال۱٨۵۷ میلادی به منظورتأکید برعلمِ کارابداع گردیده بود. اما همانطور که اشاره گردید ، کمی بیش ازنیم قرنِ پیش، زمانیکه درجنگ جهانی دوم  ،دانشمندان ، سیستمهای پیشرفته ، اما در مجموع کم فایده ای رابه دلیل ِدر نظرنگرفتن شرایط نظامیان استفاده کنند طراحی کردند ، ارگونومی درقالب یک دانش حائز اهمیت مطرح گردید. با گذشت زمان این مطلب آشکارتر گشت که افزایش کارائی و ایمنی در محصولات و سیستمها ، منوط به درنظرگرفتن طیف وسیعی ازعوامل محیطی وانسانی است ، که این آگاهی ، دانش ارگونومی را درطول سالیان به جایگاه امروزی خود سوق داده است.                        

ارگونومی به عنوان یک دانش نوپا ، تکیه برتحقیقاتِ انجام گرفته در بستر علومی نظیر روانشناسی ، فیزیولوژی ، آناتومی ، بیومکانیک ، طراحی وآنتروپومتری (علم اندازه گیر یا بعاد بدن) دارد. به همین دلیل امروزه شاهد مشارکت و تعامل طیف گسترده ای از تخصصها ، به طورمثال مهندسی صنایع ، طراحی صنعتی ، مهندسی ایمنی ، شاخه های مختلف علوم پزشکی و پیراپزشکی ، روانشناسی ومعماری ، درپیشرفت وگسترش روزافزون این دانش هستیم.

با توجه به اینکه امروزه اغلب محصولات ابتدا به وسیله نرم افزارهای مهندسی همچون نرم افزار CATIA طراحی شده و سپس به مراحل نهایی تولید می رسند لزوم وجود نرم افزاری برای محاسبه ارگونومی لازم و ضروری است که نرم افزار کتیا به عنوان یکی از قوی ترین نرم افزارهای مهندسی این کار را به طور کامل انجام می دهد.

انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا
انجام پروژه های طراحی و شبیه سازی در ارگونومی کتیا

برای سفارش انجام پروژه و طراحی پارامتریک و شبیه سازی حرکت در محیط ارگونومی کتیا با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق فرم سفارش پروژه ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید