You are currently viewing تحلیل عضلات مچ پا حین حرکت در مبتلایان سرخرگ محیطی

تحلیل عضلات مچ پا حین حرکت در مبتلایان سرخرگ محیطی

تحلیل عضلات مچ پا حین حرکت در مبتلایان سرخرگ محیطی

در بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی (PAD).به طور قابل توجهی قدرت عضلانی اندام تحتانی.در مقایسه با افراد سالم کاهش می­یابد.که در طول حرکت مفصل ایزوله و تک صفحه­ای توسط دینامومترهای قدرت ایزومتریک.و ایزوکنتیک اندازه­گیری شد.

هدف از این مطالعه درک نقش عضلات مچ پا در حین راه رفتن در بیماران مبتلا به.PAD و در مقایسه با افراد مسن سالم بود. در مجموع ۱۲ بیمار مبتلا به فونتین مرحله II PAD و ۱۰ فرد سالم مسن­تر برای این مطالعه انتخاب شدند. هر فرد در طول مسیری ۱۰ متری با نشانگرهای بازتابی که در مکان‌های آناتومیکی خاص در اندام‌های تحتانی قرار داده شده بودند، قدم زد.در حالی که مختصات نشانگر با استفاده از یک سیستم دوربین مادون قرمز با سرعت بالا ۱۲ ثبت شد. شبیه ­سازی راه رفتن در نرم افزار OpenSim (نسخه ۴٫۰) انجام شد. نیروی عضلانی و قدرت برای عضلات فردی در مچ پا و به عنوان گروهی.از عضلات خم کننده کف پا از OpenSim اکسپورت شد. کاهش قابل توجهی در قدرت عضلانی مچ پا در بیماران مبتلا به .AD در مرحله پیشرانه وجود داشت (p<0.05). کاهش قابل توجهی در نیروهای و قدرت عضله.گاستروکنمیوس جانبی و میانی در حین رانش در بیماران مبتلا به.PAD وجود داشت (p<0.05). با این حال.نیرو و قدرت عضله کف پا در مرحله ایستادن تغییر نکرد. یافته‌های شبیه‌سازی ما اطلاعات مهمی در مورد مکانیک راه رفتن PAD.به‌ویژه تغییر نیروی عضلانی مچ پا و سهم قدرت در مرحله ایستادن را شناسایی کرد.

برای سفارش تحلیل عضلات مچ پا حین حرکت در مبتلایان سرخرگ محیطی با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید