You are currently viewing انجام پروژه آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس
انجام پروژه آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس

انجام پروژه آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس

انجام پروژه آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس

مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نشان می دهد که میزان و دامنه بیماری گردن همراه با افزایش سن جمعیت در جهان در حال افزایش است. از منظر بیومکانیکی ، ستون فقرات گردنی تنوع گسترده ای بین فردی را ارائه می دهد ، جایی که الگوهای حرکتی و تقسیم بار آن به شدت به آناتومی بستگی دارد.

این مطالعه با هدف ایجاد و اعتبار سنجی یک مدل خاص بیمار از لحاظ هندسی ستون فقرات گردنی تحتانی برای کاربردهای بالینی و در مرحله دوم استفاده از این مدل برای بررسی بیومکانیک ستون فقرات مرتبط با اختلالات معمولی گردن انجام شده است. بر اساس اندازه گیری ۳۰ پارامتر از رادیوگرافی اشعه ایکس ، هندسه سه بعدی مهره ها و دیسک های بین مهره ای (IVD) توسعه داده شد و مدل های دقیق المان محدود (FEM) ستون فقرات گردنی رباط تحتانی برای ۶ نفر ساخته و شبیه سازی شد. سپس از این مدل ها برای بررسی درجه های مختلف تغییر IVD استفاده شد.

نتایج دامنه حرکتی چند جهته (ROM) با مطالعات در شرایط آزمایشگاهی و در-سیلیکو مطابقت داشت که اعتبار مدل را تأیید می کند. تغییر شدید دیسک (درجه ۳) کاهش قابل توجهی در ROM و فشار داخل دیسک (خمیدگی، کشش و چرخش محوری) در C5-C6 و اندکی افزایش در سطح مجاور را نشان می دهد. حداکثر تنش در آنولوس فیبروسوس (AF) و نیروهای مشترک مفصل  برای درجه ۳ برای هر دو سطح تغییر یافته و مجاور افزایش یافته است.

FEM جدیدی که از لحاظ هندسی اعتبار سنجی شده که در این مطالعه به طور بالقوه در جامعه بالینی وجود دارد و یک ابزار کمی ارزشمند برای تجزیه و تحلیل غیر تهاجمی تغییرات بیومکانیکی مرتبط با بیماری ستون فقرات گردنی به سمت بهبود برنامه ریزی جراحی و افزایش نتایج بالینی ، ارائه شده است.

انجام پروژه آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس

برای سفارش انجام پروژه  آنالیز اجزای محدود پارامتریک ستون فقرات گردنی آباکوس  با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید