You are currently viewing انجام پروژه fea پیش بینی گشتاور کاشت ایمپلنت دندانی در استخوان
انجام پروژه المان محدود پیش بینی گشتاور کاشت ایمپلنت دندانی در استخوان

انجام پروژه fea پیش بینی گشتاور کاشت ایمپلنت دندانی در استخوان

انجام پروژه fea پیش بینی گشتاور کاشت ایمپلنت دندانی در استخوان

ارزیابی عملکرد ایمپلنت دندانی با مفهوم پایداری مکانیکی حکمفرماست. پایداری اولیه به عنوان ظرفیت ساختار استخوان-ایمپلنت برای تحمل بارها بدون آسیب و شل شدن بیش از حد تعریف می شود.

روش پرس فیت

پایداری اولیه به عنوان ظرفیت ساختار استخوان-ایمپلنت برای تحمل بارها بدون آسیب و شل شدن بیش از حد تعریف می شود. به منظور دستیابی به بالاترین ثبات اولیه. ایمپلنت های دندانی با استفاده از روش پرس فیت در استخوان قرار می گیرند. ارزیابی پایداری اولیه قبل و بعد از عمل با استفاده از آنالیز فرکانس رزونانس و گشتاور کاشت، رویکردهای معتبری هستند اما امکان مقایسه سیستماتیک پروتکل‌های مختلف در موقعیت‌های مشابه را نمی‌دهند.

هدف

هدف از این پروژه توسعه و اعتبار سنجی یک روش صریح. میکرو-المان محدود (μFE) برای مطالعه اثر مقادیر مختلف پرس فیت اولیه بر گشتاور کاشت و سفتی اولیه یک ایمپلنت دندانی است. ده نمونه استخوان ترابکولار گاوی تهیه شد. که طیف وسیعی از کسر حجمی استخوان را پوشش می‌دهد. یک ایمپلنت دندانی با استفاده از دو پروتکل کاشت به نام‌های نرم (حفره دریل شده اولیه کوچک) و متراکم (افزایش سوراخ دریل شده اولیه) قرار داده شد. گشتاور کاشت اندازه گیری شد و سفتی با استفاده از بارگذاری خارج از محور بی نهایت کوچک محاسبه شد

 

شبیه سازی المان محدود

شبیه‌سازی المان محدود کاشت ایمپلنت و بارگذاری بعدی بر روی بازسازی‌های توموگرافی کامپیوتری میکرو (μCT) نمونه‌ها با استفاده از یک حلگر صریح انجام شد. استخوان به عنوان یک ماده الاستو پلاستیک با معیارهای تسلیم فون میزس و سخت شدگی تعریف شد. حذف المان توسط یک نقطه شروع در کرنش های پلاستیکی تجمعی صورت گرفت. آنالیز حساسیت بر روی اصطکاک، سخت شدن و کرنش شکست انجام شد تا دید بهتری در مورد اثرات این پارامترها بر روی نتایج ارائه شود. گشتاور کاشت مورد نیاز برای پروتکل نرم در مقایسه با روش متراکم در هر دو آزمایش و شبیه‌سازی به دلیل مقدار بیشتر تراکم استخوان در روش اول بیشتر بود. به طرز جالبی، سختی وابستگی قابل توجهی به پروتکل دریل کاری در هر دو آزمایش و شبیه‌سازی نشان نداد. در نتیجه، روش صریح میکروFE توسعه‌یافته در این پروژه توانست نتیجه دو پروتکل حفاری را از نظر گشتاور و سفتی به تصویر بکشد و ابزاری قدرتمند برای کشف تأثیر پارامترهای مختلف بر پایداری اولیه ایمپلنت‌های دندانی است.

 

 

برای سفارش انجام پروژه fea پیش بینی گشتاور کاشت ایمپلنت دندانی در استخوان با شماره ۰۹۱۵۸۸۲۰۱۸۹ تماس حاصل فرمائید و یا درخواست خود را به ایمیل projesazan@gmail.com ارسال فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید